Å - Å

Ågvatnet - jezero na Å

Pješačka tura na Lofoten: Å - Ågvatnet - sedlo ispred Mengelsdalstindana i natrag.

Općenito

• Polazište: autobusna stanica u Å
  • Trajanje: 5-6 sati (od Å do sedla i natrag)
  • Teškoća: srednja
  • Visinska razlika: 400 m

Pješačenje

Krećete na autobusnoj stanici u mjestu Å, na kraju ceste E10. Odatle se spuštate niz tunel. Tada možete skrenuti desno u središte sela i kupiti namirnice za pješačenje u malom supermarketu pokraj muzeja. Ako skrenete lijevo, široka makadamska cesta vodi do kraja sela i na kraju prelazi u planinarsku stazu. To vodi uz jezero Ågvatnet. Djelomično je osiguran penjačkim pomagalima poput konopa. Na kraju jezera prelazite potok i dolazite do pješčane plaže. Sada možete zaobići mali poluotok i uživati ​​u pogledu na jezero s 41 m visokog brda. Nakon plaže, ruta se nastavlja močvarnim terenom i gustom šikarom.

Sada dolazi najteži dio: na utabanoj stazi cik-cak se strmim bokom od približno 45 ° do 400 m visokog sedla. Kad stignete tamo, bit ćete nagrađeni prekrasnim pogledom na jezero Stokkvikvatnet i okolne planine.

Ako želite, možete se spustiti do Stokkvikvatneta i zaljeva Stokkvika na zapadnoj obali Lofotena ili slijediti stazu na sedlu do 826 m visokog Mengelsdalstindana.

Spust do Stokkvikvatneta u početku se odvija putem staza, koje se, međutim, brzo izgube na terenu bez puta. Stokkviku je poželjno zaobići uz sjevernu, djelomično močvarnu obalu. Uvala Stokkvika izuzetno je usamljena, ostaci oronulih koliba i utvrđeni položaji svjedoče o prometnijim vremenima.

Za put natrag koristiš put kojim si došao.

Nacrt člankaGlavni dijelovi ovog članka još su vrlo kratki, a mnogi su dijelovi još uvijek u fazi izrade. Ako nešto znate o toj temi budi hrabar te ga uredite i proširite tako da postane dobar članak. Ako članak trenutno u velikoj mjeri pišu drugi autori, nemojte se odgađati i samo pomozite.